NEBUNIA LUI CEAUȘESCU: VOIA SĂ MEARGĂ CU MAȘINA PE SUB BUCUREȘTI

94

Nicolae Ceaușescu, un fost cizmar, s-a îndrăgostit de putere și nu i-a mai dat drumul. Dictatorul era îndrăgostit de automobilele autohtone și avea în garaj mai multe mașini, de la Dacia, la ARO, unele dintre ele fabricate special pentru dictator.

Conform apropiaților lui Ceaușescu, mașina preferată a dictatorului a fost o Dacia 2000, denumită în popor „Tovarășa”. Mașina a fost produsă în urmă cu 37 de ani și avea dotări futuriste la acea vreme.
Automobilul dispunea de cutie automată în trei trepte, pilot automat cu comenzi pe volan, geamuri electrice, închidere centralizată și aer condiționat.

Ceaușescu voia să meargă pe sub București
Puțini știu că Nicolae Ceaușescu avea în cap să circule cu mașina pe sub Capitala României. E drept, era un plan de necesitate și mașina aleasă ar fi fost, cel mai probabil, una electrică.
“Ceauşescu voia să demonstreze prin Casa Poporului că e cel mai tare conducător din blocul socialist. Şi a reuşit”, a povestit pentru Libertatea colonelul în rezervă Nicolae Kovacs.

Ca ofiţer superior specializat în construcţii speciale, Kovacs a lucrat la tot ce înseamnă pasaje secrete realizate în timpul lui Ceauşescu.

Kovacs a mai spus: “Este vorba de aproximativ 20 de kilometri de tuneluri realizate în aşa fel încât să se poată circula prin ele cu maşini cu motor electric. Tunelurile principale leagă Palatul Cotroceni de Academia Militară, pe aceasta de Casa Poporului, iar de aici pleacă două tuneluri mari: unul spre fostul Comitet Central (actualul Minister de Interne din Piaţa Revoluţiei – n.r.) şi unul spre actualul Minister al Apărării. Cele dinspre Piaţa Revoluţiei sunt întrerupte din loc în loc de uşi de şapte tone greutate fiecare, pentru a închide etanş zona în caz de necesitate”.

DISTRIBUIȚI